de tijd gaat snel!!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Peti Sluiter - WaarBenJij.nu de tijd gaat snel!!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Peti Sluiter - WaarBenJij.nu

de tijd gaat snel!!!

Door: Peti

Blijf op de hoogte en volg Peti

04 September 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Heyhey!

Jaja, de tijd gaat snel. Ik zit alweer bijna 3 weken in Zuid Afrika. Dus weer tijd om wat van me te laten horen.

Hier in Port Elizabeth gaat het nog steeds toppie! Ik vermaak me prima. Op stage is het al drukker, ik ben nu bezig met de advertisement. Alles rondom de elektronische reclameborden en het videoscherm waar reclame op komt moet geregeld worden. Berekenen hoeveel reclames erop kunnen en in wat voor een pakketten die aangeboden kunnen worden aan de bedrijven. We gaan binnenkort ook beginnen met het draaiboek maken en een businessplan schrijven.

Buiten stage is het ook erg gezellig. We gaan naar het strand op warme dagen, gaan in het weekend leuke dingen doen en zitten ook bijna elke week in het rugbystadion. Maar veel van het spel heb ik nog niet gezien, daar is het meestal te gezellig voor. Gister moest mijn baas spelen en heb ik voor het eerst echt opgelet. Ik begin nu wel de regels te snappen en het is best een leuk spel! Volgende week begint het WK rugby en dan schijnt het hele land helemaal in de ban van rubgy te staan, dus ik ben benieuwd.

Afgelopen weekend ben ik met Marloes en Jolien naar het Lionpark gegaan. We waren daar 3 kleine leeuwtjes van 4 maanden oud die we mochten aaien. Echt super lief! De rest van het park as niet heel spannend, de leeuwen zaten net als in Nederland achter een hek. Maar we reden wel met onze auto langs giraffen, das dan toch wel weer leuk. We zijn ook al aapjes tegen gekomen die over de weg heen liepen en we hebben walvissen uit het water zien springen toen we op het strand lagen. Echt vet! Volgend weekend gaan we waarschijnlijk met een boot de zee op om de walvissen van dichtbij te zien.

Zaterdag was er ook een feest voor alle studenten en wat locals bij ons in het huis. Echt een super feest. Wat kunnen die Afrikanen dansen he! Echt leuk, ik zou ze zo mee naar Nederland willen nemen zodat je er tijdens het uitgaan mee kan dansen.

Ik heb wat foto’s van de afgelopen weken op de site geplaatst. Ik zal er elke keer weer wat andere opzetten zodat jullie kunnen zien, hoe leuk ik t hier heb!!

Het is ook echt leuk om alle berichtjes die jullie hebben achtergelaten te lezen!


Kus Peti

  • 04 September 2007 - 17:25

    Jozé:

    Klinkt helemaal goed. Wij hebben de leeuwen en giraffen in Burgers Bush gezien. Was ook gezellig, maar dat van jou is nog veel leuker. Naar de walvissen lijkt me ook wel wat. Foto's ook leuk.
    Lukt het links rijden al een beetje met de auto?
    Veel plezier maar weer en een dikke kus.

  • 04 September 2007 - 18:32

    Opa En Oma:

    hallo peti
    wat leuk om van al jouw belevenissen op de hoogte te blijven! zo te lezen heb je het geweldig naar je zin . ook de fotos zijn enig. wij hadden zondag een heerlijke dag in burgewrs dierenpark en na afloop een gezellig etentje in de tuin bij paula en harry. het was een verjaarscadeau om nooit te vergeten.we hopen dat dit bericht goed overkomt en blijven jouw belevenissen met veel belangstelling volgen. o ja, ik heb nog een fantastisch fotoboek gekregen met fotos van het feest op 9 juni. Door jouw moeder in elkaar gezet dus je begrijpt dat dat er dan fantastisch uitziet. groetjes en veel liefs van opa en oma.

  • 04 September 2007 - 18:51

    Lenie Van Pipoos:

    Hoi Peti,
    Volgens mij komt het helemaal goed, die stage van jou!! Klink helemaal toppie!
    Heel veel plezier en geniet ervan!
    Groetjes Lenie van PIPOOS

  • 04 September 2007 - 21:01

    Marianne A:

    Hoi Peti,
    Wat maken jullie veel mee in een korte tijd!Klinkt allemaal geweldig en jullie zien er stralend uit!
    Mooie en leuke foto's ook.
    Kijk uit naar jullie volgende bericht.
    Liefs ook van ons.
    Marianne

  • 05 September 2007 - 12:14

    Jelle:

    Jaja..vanaf volgende week veel rugby kijken!!
    Keep up the good life en we maken er gewoon elke dag een feest van hier!!

    xx

  • 06 September 2007 - 06:12

    Mariela:

    Hey afrikaantje!!!
    Ziet er goed uit hoor! Jullie hebben ZEKER beter weer dan hier! Echt waardeloos-> Herfstig en regenachtig echt deprimerend! Gelukkig wat zonnige foto's van jou en die leeuwtje zijn echt TE lief!
    Nou veel plezier nog daar...
    Dikke knuf
    Mari

  • 06 September 2007 - 07:45

    Thea Van Pipoos:

    hoi peti
    je ziet het, wij hebben allemaal je adres zodat wij goed op de hoogte kunnen blijven
    wat jij daar allemaal beleeft.Nog even en dan zien wij jou ook rugby spelen.Leuk die
    foto's. Geniet ervan want die maanden zijn zo weer om.

  • 06 September 2007 - 08:38

    PETI.:

    hallo, hoi Peti,
    Zo hoor 'k dat je op stage zult gaan in Zuid-Afrika,en zo hoor 'k juist van Jozé dat je daar al 4 weken bent. Time flies. Lees en zie dat je 't er naar je zin hebt. Goeie ervaring. Geniet ervan. Enne... ook succes met de stage.
    Volgende week heb 'k vakantie. Ga oa naar Ameland. Zal er geen walvissen zien, lijkt me overigens wel prachtig en indrukwekkend, maar 'k zal met zeehonden op 't wad ook tevreden zijn.
    Heb 't goed! Veel groetjes, dag, dag,PETI.

  • 09 September 2007 - 20:57

    Ans:

    Hoi Peti,
    Leuk om wat van je te horen.
    Ik begrijp dat het weer toch wel meevalt.
    Ja, vooral die walvissen vind ik wel heel bijzonder. Wonen jullie ver van het strand?
    Ik vind het leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt,
    groetjes,
    Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2009

Nieuwe blog

24 Januari 2008

Weer terug in Nederland

20 December 2007

Het NMBS tournament is voorbij!

17 November 2007

Jonge goden klagen niet

22 Oktober 2007

De springbokken zijn wereldkampioen!!
Peti

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 11260

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 11 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: