De springbokken zijn wereldkampioen!! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Peti Sluiter - WaarBenJij.nu De springbokken zijn wereldkampioen!! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Peti Sluiter - WaarBenJij.nu

De springbokken zijn wereldkampioen!!

Door: Peti

Blijf op de hoogte en volg Peti

22 Oktober 2007 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Afgelopen zaterdag is Zuid Afrika wereldkampioen rugby geworden! Met 15-6 hebben ze van Engeland gewonnen. We zijn met het hele huis in een kroeg de wedstrijd gaan kijken, wat een feest zeg! Na de wedstrijd liepen we over straat en iedereen schreeuwen en juigen, auto’s toeterde en iedereen die je tegen kwam begon je te omhelsen. Echt helemaal leuk. Daarna nog een leuk feestje in de Toby Joe’s, iedereen daar natuurlijk in een super stemming, dus erg gezellig!

Dacht ik, ik ben aan de andere kant van de wereld, hier ken ik niemand. Heb ik het mooi mis. Ben ik zaterdag avond in de Tobie Joe’s, komt ineens een bekende naar me toe! Is Camiel ook hier, met hem heb met ik 4 jaar in de klas gezeten op de middelbare school. Echt zo debiel! Hij studeert nu in Port Alfred, een plaats hier 70km vandaan en kwam voor het weekend naar PE. Echt zo toevallig dat hij ook precies in de zelfde club was als ik.

Aangezien ik hoor dat veel mensen in Nederland denken dat ik alleen maar bezig ben met 5 maanden vakantie vieren, zal ik ook maar eens wat vertellen over mijn stage. Want ik ben ook gewoon 5 dagen in de week op kantoor aanwezig om aan het evenement te werken. We zijn nu begonnen met de sales aan bedrijven. Omdat onze bazen graag de World Series Sevensrugby naar PE willen krijgen, willen ze nu zo veel mogelijk bedrijven achter het evenement krijgen, zodat ze aan de IRB (de Fifa van het rugby) kunnen laten zien dat de hele stad achter het rugby staat. De bedrijven kunnen supporter worden door tickets te kopen. En daar moeten wij voor gaan zorgen de komende weken. Buiten dat ben ik bezig met het schrijven van een businessplan en een draaiboek in elkaar aan het zetten en doe ik nog vanalles anders. Zo mochten we 2 weken geleden naar de Tsitsikamma falls om daar gratis de zipp lines te ervaren. De Tsitsikamma falls zijn sponsor van het event en ze wilde graag dat wij de zipp lines gingen ervaren om er vervolgens een stuk over te schrijven voor in het programmaboekje. Dat vonden wij natuurlijk heel vervelend ;). Negen tokkelbanen in een kloof over watervallen heen, echt waanzinnig leuk en mooi! Het was eigelijk de bedoeling om daarna te gaan bungee jumpen, want dat kan daar ook, alleen liet het weer ons weer eens in de steek waardoor we dat ook maar hebben uitgesteld.

Niet alleen het weer liet ons in de steek maar ook de auto. Hebben we zo’n hele mooi, oude, verotte auto, besluit die er weer eens mee te stoppen als we 200 km van Port Elizabeth weg zijn. Het was al 2 keer eerder gebeurd dat die niet wilde starten, maar nu had ik het gepresteerd om het gaspedaal door te trappen. De kabel die normaal van de motor naar het gaspedaal hoort te lopen was zelfs helemaal verdwenen. Stonden we daar in de regen. Gelukkig waren we er met 2 auto’s en konden we uiteindelijk terug met de andere, was wel even proppen, maar we konden terug.

Vorige week was mijn huisgenootje Jolien jarig en daar hebben we een mooi feestje voor gebouwd. Het was een Afrikaans feest, dus waren we van te voren opzoek gegaan naar mooie jurken. Uiteindelijk kwamen we in een atelier terecht waar ze Afrikaanse jurken op maat maakten. Iedereen uit het huis heeft een jurk uitgezocht en er 1 op maat laten maken. Het zijn echt super mooiejurken geworden. Het feest was ook erg geslaagd, het was super druk, we hadden denk ik een man of 100 over de vloer. Nodig 1 local uit en er komen er meteen 10.

Ik heb ondertussen ook een surfboard gekocht, maar voel me op het moment meer een surfnerd dan een surfchick. De dag nadat ik mn surfboard gekocht had, gingen Marloes en ik na werk optimistisch naar het strand. Er waren veel surfers, dus dat beloofde wat. Wij het water in, lagen er overal stenen op de grond! Wij er proberen overheen te lopen maar het deed zo’n zeer aan onze voeten. Bij de kleinste golf viel ik al om doordat ik geen grip had, echt zo lomp. Aangezien wij als beginners nog bij het lage water moeten surfen en de stenen niet ophielden besloten we maar een ander stukje strand op te zoeken. Want van je board afvallen en dan op de stenen landen is ook niet alles. Maar ook bij het stuk verderop lagen veel stenen dus zijn we maar gestopt. Toen we de boards weer op de auto hadden gebonden en ik in mijn achteruitkijkspiegel keek toen ik weg reed zag ik twee surfers ons staan uitlachen, echt heel fijn. De twee keer daarna zijn we niet eens het water ingegaan. De eerste keer waaide het veel te hard, we kwamen amper het strand op zonder weggeblazen te worden en de andere keer waren er geen golven. Ja, ik moet nog heel wat leren, voorlopig ben ik echt nog geen surfchick!

Twee weken geleden ben ik naar Addo Elephant Park gegaan, een echte aanrader voor iedereen die deze kant op komt! We hebben eerst 2 uur door het park gereden zonder ook maar 1 olifant tegen te komen, het enige wat we zagen waren schilpadden die zich heel goed in tweetallen wisten te vermaken. Maar daarna hebben we zoveel olifanten gezien, echt waanzinnig. Er stond een groep van ongeveer 60 olifanten bij een waterpool, grote kleine, alles bij elkaar. Echt waanzinnig. Ook toen we verder door het park reden kwamen we nog af en toe groepen olifanten tegen, wat een super beesten zijn dat.

Marloes en ik hebben vorige week ook ons visum verlengt en ticket omgeboekt. Dat visum verlengen was nog wel een gedoe, maar we mogen blijven. We hebben ook onze tickets omgeboekt naar 21 januari, zodat we langer kunnen reizen. We zouden eigenlijk tot 12 januari blijven, maar dat vonden we toch te kort. We zijn 21 december klaar met stage en hebben dan nog een maand om te reizen. Het plan is nu om via de Garden Route naar Kaapstad te gaan, daar oud en nieuw te vieren en een paar dagen te blijven, dan via de wijnroute terug te rijden naar PE. Daarna omhoog te rijden, via Port St Johns, Durban, Drakensbergen, Leshoto, Swasiland naar Johannesburg. Heb er nu al zo veel zin in!

Nog 1,5 week en dan zit ik alweer op de helft van de tijd dat ik in Zuid Afirka ben. En ik moet zeggen dat de tijd voorbij vliegt en ik nog lang niet naar huis wil!

Kus Peti

  • 22 Oktober 2007 - 11:06

    Katelijne:

    jee Peti, klinkt zo leuk allemaal. Slim om nog wat langer te blijven. Heb je geen 3de jaars tentamen staan? Dacht het niet toch?

    Verder, denk de komende tijd een beetje aan je afstudeerproject, moet je wel begin feb mee beginnen als je in juli klaar wil zijn. Indien je iets weet, leg het voor aan hans. Hij beoordeelt de aard van de stages.

    Geniet! Ook groet aan Marloes,

    katelijne

  • 22 Oktober 2007 - 11:14

    MSR:

    Cool!

  • 22 Oktober 2007 - 13:03

    Jozé:

    We zullen je verhaal over de olifanten over een paar weken graag bevestigen. Zie er reuze naar uit.
    De rugbywedstrijd hebben we gedeeltelijk gezien. Het blijft een aparte sport.
    Leuk dat je een klasgenoot tegen kwam, je weet toch dat de wereld klein is.(nou ja) Op de gekste plekken kom je wel iemand tegen.

  • 22 Oktober 2007 - 18:14

    Oom:

    Gelukkig lees ik nu ook een enkel regeltje over serieus werk. Dat stelt mij een heel klein beetje gerust.

    Maar ik geloof niet in toeval en dus ook niet dat Camiel "toevallig" in dezelfde club was. Dat is een kans van 1 op 73 miljoen!
    Die jongen ziet vanaf de middelbare school al veel in je en is je achterna gereist.
    Dat je dat niet in de gaten hebt........

  • 22 Oktober 2007 - 18:24

    Hugo:

    Het Surfnerd!
    Leuk verhaal joh!
    En gefeliciteerd met de rugby overwinning, ik heb de wedstrijd in een pub in oxford gezien en was ook erg gezellig! Wat me het meest opviel is hoe die engelsen hun nederlaag goed opvingen! Maar er is me verteld dat dat aan rugby ligt, met voetbal waren ze waarschijnlijk gaan rellen...
    Heb je trouwens wel Sex Wax op je board gesmeerd? That stuff rules haha!
    Trouwens echt vet van die ziplines, wil ik ook!
    Ook echt een goed idee om langer te blijven om te reizen.
    Geniet ervan!!
    xxx

  • 22 Oktober 2007 - 19:03

    Pipoos- Lenie:

    Weet je zeker dat je 21 januari al terug komt??
    Ik hoef niet te zeggen:geniet ervan, want dat doe je al!!!! Maar toch.....enne Kuna Matata.....

  • 24 Oktober 2007 - 06:40

    Ans:

    Hoi Peti,
    wat een leuke, opwindende spannende dingen maak je mee. Zipp lines, heet dat zo? Lijkt mij heel geweldig.
    En dan die ontmoeting, ja dat moest zo zijn, toch?!
    Maar gelukkig dat je ook aan je stage werkt. Dat je dan ook nog tijd hebt om zulke uitgebreide verslagen te schrijven is voor ons weer leuk,
    groetjes.

  • 24 Oktober 2007 - 10:00

    Leonie:

    Meid, volgens mij heb jij de tijd van je leven! Wat een goede dingen maak jij allemaal mee. Prachtige foto's trouwens weer. Zie je er naar uit dat je ouders komen, dat je ze alles kunt laten zien? lijkt me heel leuk voor je!
    Veel plezier en succes met je werk! Doei!

  • 26 Oktober 2007 - 12:08

    Marije Leegwater:

    Hoi Peti,
    Leuk verslag van je belevenissen!

    veel plezier nog daar!

    groetjes Marije

  • 26 Oktober 2007 - 18:29

    PETI.:

    hallo, hoi Peti,

  • 11 November 2007 - 21:00

    Oma En Opa:

    Vanuit een herfstachtig Eemnes een berichtje naar jou. Hier gaat alles rustig zijn gangetje De sinterklaasfolders rollen de brievenbus in, want die tijd komt nu aan.Wij vieren het met Paula en Harry en meiden, dus dat kan weer gezellig worden. De lootjes worden een dezer dagen getrokken, dus we zijn benieuwd.Over een week zitten je ouders al in Z.Afrika. Wat fijn dat je een hele week vrij kunt krijgen. Dat wordt dus met z"n drieën genieten.
    Zien weer uit naar je volgende bericht.
    Groeten Oma en Opa

  • 16 November 2007 - 21:04

    Ineke Dijkstra:

    Hoi Petie, ben even bij je op bezoek geweest in Afrika, geweldig wat een belevenis, geniet er maar lekker van.
    Veel plezier met je ouders.
    Je kent me waarschijnlijk niet meer, ik heb een aantal jaren naast je ouders gewoond. Je bent een aantal jaren geleden nog eens bij me op bezoek geweest in Bedum
    groeten van Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2009

Nieuwe blog

24 Januari 2008

Weer terug in Nederland

20 December 2007

Het NMBS tournament is voorbij!

17 November 2007

Jonge goden klagen niet

22 Oktober 2007

De springbokken zijn wereldkampioen!!
Peti

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 11247

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 11 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: