1e week Port Elizabeth - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Peti Sluiter - WaarBenJij.nu 1e week Port Elizabeth - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Peti Sluiter - WaarBenJij.nu

1e week Port Elizabeth

Door: Peti

Blijf op de hoogte en volg Peti

23 Augustus 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Ola!!

Hier een berichtje uit het mooie regenachtige Zuid Afrika! Denk je naar een zonnig Afrika te gaan, is t hier typisch hollands weer, 18gr en regen. Van het weekend was t wel mooi, 25gr dus toen zijn we lekker naar t strand geweest.

Marloes en ik zijn vrijdag na een reis van 24u in Port Elizabeth aangekomen. We hadden op schiphol al vertraging waardoor we alle aansluitingen verder miste. Gelukkig waren we niet de enige die dat hadden, 4 andere hollanders hadden er ook last van en met hen zijn we verder gaan reizen tot Johannesburg. In Port Elizabeth werden we opgehaald door Martijn van Khaya die alles voor ons geregeld heeft. Hij bracht ons naar ons huis waar we nu verblijven. Een groot, maar wel oud huis met een lekker grote tuin waar we met z'n 9en gaan wonen. We zitten er nu met z'n 7en, de laatste 2 komen nog. We wonen zich ook 2 chinezen, waarvan 1 echt super irritant is (hij is steeds naar me op zoek, staat op elk moment in mn kamer, wil met me naar de film, strand, zwemmen, golfen en weet ik t allemaal en hij weet al helemaal niet wanneer die moet stoppen met praten), maar ook heel lachwekkend zodra die wat alcohol op heeft, daar kan die niet tegen. De andere Nederlandse studenten zijn erg gezellig.

Zaterdagavond hadden we meteen een rugbywedstrijd waar we voor uitgenodigd waren. We zaten in de VIPruimte (jaja..) en hebben we wat rugby gekeken en met wat mensen gesproken. Na de wedstrijd was er een leuk feestje daar en kwamen de andere Nederlandse studenten die hier via Khaya zijn ook. Vrijdagavond waren we ook meteen wat gaan drinken met wat studenten dus t weekend begon meteen goed.

Op stage is nog niet veel gebeurd. We hebben op het moment werkdagen van 9u tot 11 of 12u en doen dan vrij weinig. We hebben wat mensen ontmoet waar we mee te maken krijgen, ons kantoor ingericht en naar de plek geweest waar t toernooi plaats gaat vinden, echt een toplocatie. De 2 mannen waarvoor we werken zijn leuke mannen, ze houden wel van een geintje. Vanaf volgende week wordt t waarschijnlijk wel hard werken, dan werken we elke dag gewoon van 8u (echt veel te vroeg!!) tot een uur of 3.

Buiten port elizabeth heb ik nog niks van t land gezien, dat zal komende tijd wel komen. In de wijk waar wij wonen staan in ieder geval super groote huizen met groote tuinen. Je merkt hier niks van armoede, maar zodra je naar andere wijken rijdt verandert dat wel. Martijn heeft ons ook meegenomen naar een sloppewijk waar hij wat vrienden heeft en dat is best wel heftig, al die kleine huisjes,voor zover je het huisjes kan noemen.

Voor van het weekend staat er weer een rugbywedstrijd op t programma met daarna een feestje en zondag ga ik met een jongen die hier woont een balletje slaan op de golfbaan! Daarna begint waarschijnlijk t harde werken!

kus Peti

• 23 Augustus 2007 - 15:59

Hugo:

Hello Afrikaan,
    Fijn te horen dat je goed ben aangekomen en dat je het naar je zin hebt! Is je engels al goed getest ;)?
    Leuk verhaaltje dus "keep 'em coming"!
    Super veel plezier nog!

X Hugo

• 23 Augustus 2007 - 18:11

Sabine:

24 uur, dat is een lange zit! Jij hebt het er goed vanaf gebracht want Marloes heeft 28 uur gereisd! ;-)
    Klinkt goed je verhaal!
    Kan niet wachten op de foto's!
    Sla maar snel een leuke neger aan de haak ;-)
    xxx Sabine

• 23 Augustus 2007 - 20:20

Marianne Appeldoorn:

Heb erg moeten lachen om je verhaaltje en de reactie van Sabine.
    Lekker doorgaan met genieten.En die chinees gewoon van je afmeppen!

• 24 Augustus 2007 - 15:42

Valentine:

Hee girl!

Eindelijk een berichtje...begon al bijna bezorgd te raken ;) Wat een reis zeg :( pff dat was wel even minder, maar gelukkig gaat de rest allemaal wel goed!! :D Gaaf! Ben echt benieuwd naar foto's!! Dus zet ze er maar snel op!!
    Is die chinees nog wat? ;) haha of moet je echt zorgen dat je van hem afkomt :D hahaha.
    Have fun en heel veel succes!!

Dikke kus Vallie
    p.s. versla die jongen op de golfbaan he ;) laat zien dat je je projectweek niet voor niks hebt gedaan :D

• 25 Augustus 2007 - 10:24

Charlot:

Hee Peet!

Wat een lange reis zeg!
    Wat je niet wilde, gebeurde tog, VERTRAGING, maar gelukkig is verder alles goed gegaan. Dan is t wel fijn als je nog andere mensen tegen komt die dezelfde kant op moeten.
    Relaxt dat t heel gezellig is met die andere studenten, dat is weer meegenomen! Alvast heel veel succes maandag en ik lees graag je volgense berichtjes! Met Pat was het trouwens heeeel gezellig. Ben daar de hele avond geweest,maar verder was er niks gebeurd :P Nu zijn ze op vak dus dat wordt 22 sep weer. Nou nu wordt m'n berichtje wel weer lang, dus tot het volgende...:)

Dikke kus Lot

• 27 Augustus 2007 - 11:42

Eefje:

Hee Peti!
    Mooi te horen dat je goed bent aangekomen en de eerste indruk goed is! Vind het leuk om je avonturen te volgen dus je moet je site maar goed up to date houden:) Ik kwam trouwens tot de ontdekking dat ik bij de borrel helemaal niet meer in je afscheidsboekje heb geschreven! Je moet dus nog maar even een blz vrij houden zodat je een come back verhaaltje krijgt! hihi..Maar eerst genieten van de ervaringen die je gaat mee maken! Zet hem op he!! Liefs Eefje

• 27 Augustus 2007 - 19:29

Peter:

Hoi nichtje,

Leuk om over je eerste indrukken en avonturen te lezen.

groeten,
    Oom

• 01 September 2007 - 19:42

Yvonne:

Ah joh misschien zijn kleine chinese babietjes ook wel leuk?! hahahahaha nee hoor.... ZOEK die (bos)neger! :D
    Kus Yv

• 10 September 2007 - 09:14

Jitske:

Leuk om je avonturen in Zuid-Afrika te lezen en een beetje op de hoogte te blijven! Leuke foto's ook.

Liefs, Jitske

• 16 September 2007 - 16:06

Marije:

Zo te lezen heb je het goed naar je zin daar!
    Ben benieuwd naar je volgende verhalen...
    (vooral met de chinees..)

groetjes Marije

• 24 September 2007 - 12:12

Leonie:

Ha die Peti,
    Ik vind je verhalen reuze stoer. Zo maak je nog eens wat mee he? Maak er een lolletje van meid, en ach, van hard werken is de dag ook gauw om moet je maar denken! Ik ben heel benieuwd naar de rest van je avonturen. Veel plezier en succes!

groetjes van leonie

• 17 November 2007 - 17:43

Lenie PIPOOS:

Geniet nog maar even en doe je ouders de groeten en wens ze veel plezier.Ik dacht dat ze zaterdag gingen en belde vrijdag om te een fijne vakantie te wensen...maar toen zaten ze nét in het vliegtuig!!!! Foutje....maar ze genieten evengoed wel!!!
    Groetjes Lenie
    PS Hier vandaag St.Nic aangekomen dus we moeten ons weer gedragen, volgens mij is hij bij jullie niet.....