Ik word een surfchick!!! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Peti Sluiter - WaarBenJij.nu Ik word een surfchick!!! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Peti Sluiter - WaarBenJij.nu

Ik word een surfchick!!!

Door: Peti

Blijf op de hoogte en volg Peti

02 Oktober 2007 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Nouja, ik moet nog even oefenen, maar dan zal ik een surfchick worden. Ik heb zaterdag mijn eerste surfles gehad en het was echt super tof!!!! Het is waanzinnig moeilijk om op dat board te staan, maar het is echt verslavend. We begonnen eerst met oefenen hoe we golfen moesten pakken in een lagune en daarna gingen we de zee op om golfen te leren pakken. Na even oefenen waren we zover om te proberen op het board te staan. In het begin was het een drama, maar na even oefenen begon ik een beetje door te krijgen hoe je erop moest staan. Dat is nog verdomde lastig. Het is me 2 keer gelukt om er even op te staan. Maar tegen de tijd dat ik door had dat ik stond lag ik ook alweer in het water, dus echt goed ging het nog niet. Ik ga deze of volgende week een surfboard kopen en dan kan ik lekker na m’n werk en in het weekend gaan oefenen.

Ik heb afgelopen 2 weken weer veel gedaan. Ik heb jacht gemaakt op hollandse producten (resultaat: kroketten, chocolade vlokken, drop, schoolkrijtjes en bokkenpoten), heb nog meer springbok gegeten, heb van Aron een vette breackdance move geleerd en naar een Northern Arts festival geweest waar we de enige blanken waren op het hele festival en erg leuk was.

Ik heb ook nog 2 leuke weekenden gehad. Afgelopen weekend zijn we met de 32 Nederlandse studenten die hier via Khaya zijn naar Chintsa geweest en het weekend ervoor ben ik de township in geweest, naar een feest van de baas van Ramon en daarna zijn we met het hele huis naar Plettenberg Bay vertrokken.

De tour door de Walmer Township, hier 5 minuten rijden vandaan, was vorige week vrijdag avond. Met een groep van Khaya zijn we de township in gelopen en hebbben 3 locals die daar wonen ons rondgeleid. We hebben in een kroeg wat gedronken, in een kinderopvang gegeten en rond gelopen. Het begin van de townhip zag er best goed uit. De straten waren geasfalteerd, er waren straatnaambordjes en de meeste huisjes waren van cement. Maar als snel waren de wegen van zand en hoe verder we liepen hoe minder huizen er van cement waren en hoe meer van golfplaten. Sommige waren heel kunstzinnig in elkaar gezet, maar je vraagt je toch af hoe mensen er in kunnen wonen. Het was echt goed om er door heen te lopen, het is duidelijk dat hier echt nog heel veel armoede is. Maar de mannen die de tour gaven lieten wel merken dat zij zichzelf niet zielig vinden en dat ze al lang blij waren dat er nu blanken in hun wijk durven te komen en de wijk langzaam opknapt. Tijdens het avondeten kregen we ook een voorstelling van kinderen die Afrikaans danste, dat leerde ze op een dansschool in de township. Jolien, Marloes en ik zijn nu van plan om daar heen te gaan om ook Afrikaans te leren dansen.

De dag na de townshiptour hadden we ’s avonds een feest van de baas van Ramon. Hij was geslaagd voor zijn opleiding en vierde dat. T was bij hem thuis en er was super veel lekker eten en drinken. Echt een heerlijk feest met allemaal big mama’s. Een van de big mama’s woont in Kaapstad en heeft ons uitgenodigd om met oud en nieuw bij haar te blijven slapen. Dan zal ze ons alle leuke clubs van Kaapstad laten zien, daar zeggen wij natuurlijk geen ‘nee’ tegen!

Omdat we de maandags vrij waren, het was national holiday, zijn we met het hele huis een 2 dagen naar Plettenberg Bay gegaan. Dat is een plaatsje zo’n 300km hier vandaan richting Kaapstad. De weg daarheen was echt waanzinnig mooi. We zijn over super mooie klofen gereden en langs mooie bergen. Ook het plaatsje zelf was echt super. Zondags zijn we naar monkeyland geweest om aapjes te kijken. Het was wel grappig maar niet heel bijzonder. Maandags zouden we gaan parachute springen maar het weer was te slecht, dus het vliegtuig steeg niet op. We zijn wel nog naar een wildpark geweest. Was super om daar te zijn. In een jeep reden we langs giraffen, nijlpaarden, zebra’s, springbokjes, neushoorns, een leeuw en nog wat meer dieren. Vanaf daar hadden we ook heel mooi uitzicht over Afrika. Dat weekend heb ik echt gezien hoe mooi Zuid Afrika is en t is echt heel mooi!

Afgelopen weekend zaten we 3 dagen in Chintsa, een plaatsje net voorbij East London. Het was heel gezellig om met iedereen uit Nederland een weekendje te relaxen. We hebben niet heel veel gedaan, het kwam vooral neer op het strand liggen (alleen vrijdags daarna was het weer slecht), wat drinken en eten en ’s avonds feesten. In Chintsa heb ik ook het surfen geleerd.

Marloes en ik staan ook al in de krant. Vorige week stonden er ter promotie van het toernooi 6 pagina’s informatie in de krant over het toernooi dat we organiseren. Daar zaten ook 2 foto’s bij waar wij op staan. Ik heb ze ook op deze site gezet. De ene lig ik met 5 ander meiden en op de andere staan 2 auto’s. Ik heb dus meteen 3 kranten ingeslagen, zo vaak sta je immers niet in een Zuid Afrikaanse krant!

Ik heb een album geopend op het internet geopend waar ik meer foto’s op kwijt kan dan op deze site. Als je naar mijnalbum.nl/inloggen gaat en als emailadres peti.sluiter@hotmail.com en als wachtwoord zuidafrika invoert kom je bij mijn foto’s. Kunnen jullie ook zien wat ik allemaal zie!

Kus Peti

  • 02 Oktober 2007 - 16:07

    Roel:

    eejs Peti hoest nu in Zuid-Africa?
    ga je leren surfen ja je had al moeite omop een luchted te blijven liggenb:P
    maar niet te min veel succes daar mee en nog heel veel plezier;)
    xx Roel

  • 02 Oktober 2007 - 17:12

    Oom:

    Het beeld dat ik zolangzamerhand van je zuidafrikatoer krijg is vooral dat je terecht gekomen bent in één groot dierenpark/amusementsparadijs waar het elke dag dikke pret is. En dat terwijl je iedereen verteld hebt dat het een hele serieuze stage betrof!!!

    Als mijn beeld klopt heb je ons hier, in het herfstachtige Nederland, aardig bij de poot genomen.


  • 02 Oktober 2007 - 18:05

    Marianne A:

    Hoi Peti,
    Heeft Marloes niet eens verteld dat jullie wereldberoemd worden in Zuidafrika via de krant!
    Ik heb ook meteen op je fotosite gekeken.
    Hardstikke leuk dat we zo op de hoogte gehouden worden door jullie!

  • 02 Oktober 2007 - 19:20

    Jozé:

    Geweldige foto's. Mijn favoriete is toch wel, pas op nijlpaarden!!!

  • 03 Oktober 2007 - 08:52

    Anna:

    Gewoon stug door blijven oefenen!!!
    Dan leer je vanzelf droogsurfen!!!

  • 03 Oktober 2007 - 10:27

    Eefje:

    Hee Peti!
    Klinkt echt super leuk allemaal! Je moet ons allemaal niet zo jaloers maken he haha..Heb je mail ook gelezen:) En ga je snel terug mailen!! Geniet van de mooie tijd daar he.. Liefs

  • 03 Oktober 2007 - 12:15

    Leonie:

    Zeg, kom je met al dat lol maken nog wel toe aan je werkzaamheden?
    Ik was wel onder de indruk van je bezoek aan het township, het lijkt me wat om daar zo rond te lopen.

    groetjes leonie

  • 12 Oktober 2007 - 06:54

    Ans:

    Hoi Peti,
    Bedankt voor je uitgebreide verslag. leuk hoor, om mee te kunnen lezen wat je allemaal beleefd.
    Ik hoor dat je ook bezoek uit Nederland krijgt.
    Dat surfen lijkt mij heerlijk, misschien gaat het ondertussen beter.
    veel plezier,
    Ans

  • 16 Oktober 2007 - 08:57

    Niek:

    ha lieve peti, wat een leuke verhalen!
    ik ben wel trots hoor op het zusje van mijn beste vriendinnetje!
    ik hoop dat je nog een hele fijne tijd daar gaat hebben!
    dikke knuffel niek

  • 17 Oktober 2007 - 12:05

    Oma En Opa:

    Je laatste fotos van walvissen en pinguins zijn erg leuk. Vooral die van de pinguins op de rotsen. Dat is wel iets anders dan wanner je deze vogels in de dierentuin ziet. Parachute springen lijkt ons een eng gedoe.We blijven graag met onze benen op de grond.Fijn dat je een gezellige groep vrienden en vriendinnen hebt. Op de fotos stralen jullie plezier uit.Tot slot nog evev een ondeugend vraagje: hoe gaat het met de stage?? Groetjes van ons tweeen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2009

Nieuwe blog

24 Januari 2008

Weer terug in Nederland

20 December 2007

Het NMBS tournament is voorbij!

17 November 2007

Jonge goden klagen niet

22 Oktober 2007

De springbokken zijn wereldkampioen!!
Peti

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 11258

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 11 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: